tirsdag 21. september 2010

"Kunstneren min"

Arbeidskrav i Kunst, visualisering og formidling av egne inntrykk.  Her skal vi finne "vår egen kunstner" og skape en rplikk av dette arbeidet.  En replikk i denne forbindelse har jeg forstått ut fra wikipedia,  en kunstners gjentakelse av eget verk, event av gamle verk av ukjente kunstnere.

Etter mye leting på biblioteket,  i egne bøker og på nettet er min kunstner blitt Aase Dyrgaard.  Hun er keramiker og bruker naturen som inspirasjonskilde.  Hun benytter ofte den gamle japanske brenneteknikken, rakuteknikk.  I sin hagekunst bruker hun kobber som overflate glassur.  Ved å bruke rakutenikken dannes det et metallisk glød i kobberoverflaten.

Jeg har tenkt å lage en replikk av hennes skulptur kloden.  I følge arbeidskravet skal vi lage tre skisser og utføre disse i tre forskjellige materialer.  Her har jeg tenkt å bruke papir, metalltråder og betong.
Så nå gjenstår selve arbeidet.!!!

1 kommentar:

  1. Dette var imponerende Bente. Tenk en egen blogg! Må si du har variasjon i materialvalg. Betong? Hovdan har du kommet på den ideen? Er det noe sted på nettet jeg kan se bilde av "kloden"?

    SvarSlett